Wij hebben de volgende gouden communicatietip voor u: gedrag is belangrijker dan regels

Negatief gedrag zal leiden tot ongewenst gedrag van uw collega’s en/of medewerkers. Het aantal spelregels en pogingen om dat ongewenste gedrag terug te dringen, doet nauwelijks ter zake. U zult het goede voorbeeld moeten geven, niet te veel successen opeisen en ook de missers niet toerekenen aan anderen, geen belangrijke plek op de foto opeisen, niet te veel in (de grote) IK praten. U doet het namelijk niet alleen. Zelfoverschatting die gepaard gaat met (non)verbaal dedain leidt tot egocentrisme en narcisme.

Resultaat? Mensen geven u geen eerlijke feedback en ze nemen u ook niet echt serieus. Wat kunt u veel beter doen?

Doe precies het omgekeerde! Zorg voor positief, constructief gedrag. Denk, spreek en handel oplossend. Gebruik positieve woorden. Benader situaties vanuit halfvol in plaats van half leeg. Het is al eindeloos bewezen; anderen doen meer (voor u), gunnen u meer, vinden u aardiger, lopen harder, hebben meer plezier, blijven langer voor u werken, etc, etc.

Succes met deze tips voor positieve en constructieve communicatie! Succesvoller ondernemen….

Bron: Fiscount